Alarmy, zabezpieczenia

alarm.gifMontaż i naprawa systemów zabezpieczeń

  • autoalarmów
  • immobilizerów
  • układów nietypowych

Badanie skuteczności zabezpieczeń

Certyfikaty dla firm ubezpieczeniowych!

Dobre zabezpieczenie pojazdu to minimum dwa, niezależne od siebie systemy!

Klasyfikacja urządzeń alarmowych

AUTOALARMY:

  • klasa STANDARD
    • Wyposażenie:
      • co najmniej jedna blokada silnika lub zespołów,
      • wyłącznik serwisowy
      • co najmniej jeden czujnik ochrony wnętrza.
    • Sterowanie
      • zmiennokodowym kluczem kodowym lub
      • pilotem.
    • Syrena urządzenia
      powinna mieć własne zasilanie, ale może być stosowana zwykła syrena przy zasilaniu rezerwowym systemu.
    • Konstrukcja urządzeń powinna być modułowa;
  • klasa PROFESJONALNA
    • Wyposażenie:
      • zasilanie rezerwowe
      • syrenę z własnym zasilaniem,
      • co najmniej dwa czujniki ochrony wnętrza,
      • dwie blokady silnika lub zespołów,
      • kodowany wyłącznik serwisowy i dodatkowy
      • czujnik otwarcia maski.
    • Konstrukcja urządzeń powinna
      • umożliwiać sterowanie centralnym zamkiem
      • zapewniać podwyższoną ochronę kodu klucza lub pilota – minimalny czas skanowania: 24 godz. na 5 tys. kombinacji;

IMMOBILISERY i BLOKADY ELEKTRONICZNE:

  • klasa STANDARD
    • Wyposażonie
      • dwie blokady silnika lub zespołów (z których jedna może być kodowa)
      • wyłącznik serwisowy,
    • sterowane
      • pilotem zmiennokodowym lub
      • kluczem kodowym o minimum 10 tys. kombinacji kodowych;
  • klasa PROFESJONALNA
    • Wyposażenie:
      • trzy blokady silnika lub zespołów (z których jedna powinna być kodowa),
      • kodowany wyłącznik serwisowy
      • funkcje alarmowe.
    • Konstrukcja urządzeń powinna zapewniać podwyższoną ochronę kodu klucza lub pilota – minimalny czas skanowania: 24 godz. na 5 tys. kombinacji;

Autoalarm – szereg elektronicznych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych i przeciwwłamaniowych stosowanych w samochodach. Najważniejsze funkcje autoalarmu:

  • nadzorowanie zamknięcia / otwarcia drzwi, pokrywy bagażnika i silnika,
  • odcinanie dopływu prądu do aparatu zapłonowego lub pompy paliwa
  • zabezpieczenie kabiny pasażerskiej przez nadzór za pośrednictwem czujników ruchu wewnątrz samochodu
  • zabezpieczenie przed podnoszeniem i poruszaniem / odholowaniem pojazdu.

Elementy podstawowe i dodatkowe

pilot - otwiera i zamyka centralny zamek, uzbraja system autoalarmu, wywołuje funkcję panic (odstrasza potencjalnego złodzieja, gdy ten manipuluje przy samochodzie), włącza funkcję lokalizacji pojazdu na parkingu

centralka alarmowa (sterownicza) – element odpowiedzialny za prawidłowość funkcjonowania autoalarmu (odczytuje sygnały z czujników alarmowych i uruchamia urządzenia sygnalizujące)

syrena alarmowa – emituje dźwięki sygnalizując włamanie do samochodu,

czujnik spadku napięcia – wykrywa spadek napięcia w instalacji alarmowej (np. włączone podświetlenie kabiny lub ruch siłowników zamka centralnego),

czujnik ruchu wewnątrz pojazdu - rozpoznaje ruch wewnątrz pojazdu (gdy aktywny jest autoalarm); stosuje się jednocześnie kilka czujników ruchu (ultradźwiękowe)

sonda (nadajnik i odbiornik jednocześnie) odbiera sygnały od czujników ruchu (szyba przednia, boczna i tylna); zakłócenie w wytworzonym polu ultradźwiękowym (np. wybicie szyby lub wrzucenie przedmiotu) automatycznie włącza sygnały alarmowe

czujnik uderzeniowy – reaguje na uderzenie w stojący pojazd;

prealarm – emitowany jest sygnał dźwiękowy ostrzegawczy bez uruchamiania syreny alarmowej

czujnik ruchu samochodu - zabezpiecza pojazd przed nieuprawnionym odholowaniem lub podniesieniem. Są to zazwyczaj czujniki pochylenia albo kątowe (uruchomienie autoalarmu powoduje zapisanie aktualnego położenia pojazdu). Niekontrolowana zmiana - traktowana jako odstępstwo od zadanego stanu - powoduje uruchomienie sygnalizacji alarmowej (sygnał dźwiękowy lub sygnały optyczne świateł mijania lub kierunkowskazów),

immobiliser – elektroniczne zabezpieczenie przed uruchomieniem pojazdu (klucz kodowy lub transponder umieszczony w pilocie),

układ przeciwporwaniowy – (z ang. anti-hijack system) – w przypadku uprowadzenia pojazdu przez nieuprawniona osobę pojazd zostaje zatrzymany. Wraz z uruchomieniem silnika układ ten jest aktywowany. Każdorazowe otwarcie (a następnie) zamknięcie drzwi (np. konieczność otwarcia bramy wjazdowej na posesję lub do garażu) wymaga naciśnięcia ukrytego przycisku lub podania kodu; jeżeli kierowca tego nie uczyni, włącza się sygnał ostrzegawczy; po przekroczeniu określonego czasu (30 sekund) samochód zostaje unieruchomiony.